ZMNIEJSZENIE PRĘDKOŚCI

Wskutek tego zmniejsza się napełnienie cylindrów silnika mieszanką, wzrasta podciśnienie w rurze ssą­cej, a prędkość obrotowa wału korbowego silnika przestaje podwyższać się i następnie nieco maleje. Wobec zmniejszania się prędkości przepływu mieszanki przez gardziel ogranicznika maleje jej napór na przymkniętą przepustnicę, dzięki czemu sprężyna uchyla nieco przepustnicę i silnik nieco przyspiesza swój bieg. Powoduje to ponowne przymknięcie przepustnicy i cały przebieg powtarza się od początku. Wskutek oddziaływania ogranicznika prędkość obroto­wa wału korbowego na przemian wzrasta i maleje w pewnym zakresie, zależnym m. in. od doboru sprężyny przepustnicy i mo­mentu bezwładności odbiornika mocy silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!