ZAWOREK SAMOCZYNNY

Zaworek samoczynny wbudowany w zasysacz  ma zwykle postać dociskanej przez sprężynę płytki, która zakrywa otwory w zasysaczu. Jeżeli silnik zaczyna pracować, wskutek wzrostu podciśnieni w gardzieli zaworek otwiera się i powietrze napływające dodatkowo przez otwory w zasysaczu zapobiega zbytniemu wzbogaceniu się mieszanki Możliwość samoczynnego uchylania się zapewnia się zasysaczowi przez mimośrodowe ułożyskowanie . Zasysacz taki jest obrotowo osadzony w korpusie gaźnika, przy czym oś jego obrotu jest przesunięta względem osi symetrii. Podczas rozruchu silnika zasysacz jest utrzymywany w położeniu „dławienia” przez miękką sprężynę za pośrednictwem dźwigni.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!