ZAWÓR WZBOGACAJĄCY

Wówczas bowiem zawór wzbogacający jest stale otwarty, tj. silnik niepotrzebnie pracuje na zbyt bogatej mieszance, a więc zużycie paliwa jest duże. Istotna różnica w działaniu sterowanych pneumatycznie i mechanicznie urządzeń wzbogacających polega na tym, że zawór wzbogacający sterowany pneumatycznie otwiera się wskutek określonego podciśnienia w gardzieli, a więc przy rozmaitych uchyleniach przepustnicy, zależnie od chwilowej prędkości obrotowej wału korbowego. Wynika to z okolicz­ności, że przy określonym uchyleniu przepustnicy podciśnie­nie w gardzieli jest tym większe, im szybszy jest bieg silnika. Zaletą urządzenia wzbogacającego o sterowaniu mechanicz­nym jest stosunkowo łatwa regulacja, ponieważ jego dzia­łanie zależy jedynie od stopnia uchylenia przepustnicy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!