ZALETA KOMPENSACJI

Zaletą kompensacji składu mieszanki przez doprowadzanie dodatkowego powietrza jest dobre rozpylanie paliwa dzięki dużym prędkościom przepływu powietrza w gardzieli. Istotnymi niedogodnościami są natomiast trudności w regulacji elementów kontrolujących dopływanie dodatkowego powietrza oraz ich skłonność do drgań, które poważnie zakłócają prawidłowość kompensacji. Gaźniki o kompensacji składu mieszanki przez zmienianie przelotu gardzieli spotyka się bardzo rzadko, w Polsce niemal wyłącznie gaźniki MKZ-80, w niektórych samochodach ZIS-1501 ZIS-585. W gaźniku takim w miarę przymykania przepustnicy maleje prostokątny wolny przelot gardzieli, wskutek zbliżania się do siebie dwóch ruchomych skrzydeł gardzieli pod działaniem sprężyn.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!