WCISKANIE PEDAŁU

Wskutek wciskania pedału przyspieszenia przepustnica uchyla się, zwiększając wolny przelot dla powietrza, dzięki czemu podczas pracy silnika odpowiednio maleje podciśnie­nie w rurze ssącej. Wobec zmniejszenia się różnicy ciśnień działającej na przeponę wybieraka, sprężyna sterująca wówczas rozpręża się i przesuwa zębatkę w kierunku poło­żenia pełnego dawkowania. W rezultacie jednocześni? wzrasta napełnienie cylindrów i zwiększa się dawkowanie paliwa, co powoduje przyspieszenie biegu silnika. Podczas zwalniania pedału przyspieszenia przepustnica przymyka się, coraz silniej dławiąc przepływ powietrza, wskutek czego wzrasta podciśnienie w rurze ssącej pracu­jącego silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!