SPRĘŻENIE Z TERMOSTATEM

Wskutek przekręcania wałka mimośrodowego, związany z nim za pomocą kołka prowadzącego suwak różnicowy opada w dół lub unosi się w górę — a więc zwiększa, zmniejsza lub w ogóle odcina dopływ powietrza atmosferycznego do komory rozrządczej. Wałek mimośrodowy sprzężony jest z termostatem omywanym albo przez ciecz chłodzącą, albo przez spaliny, a ponadto z mechanizmem krzywkowym, nastawianym ręcznie za pośrednictwem przycisku na desce rozdzielczej. Przycisk ten pozwala na okresowe zwiększanie dawkowania, niezależnie od oddziaływania regulatora pompy wtryskowej (np. w razie uszkodzenia termostatu).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!