MECHANICZNE STEROWANIE

W tym celu gaźnik wyposaża się w tzw. pompkę przyspieszającą, która podczas każdego gwałtownego uchylenia przepustnicy mechanicznie wtłacza do gardzieli odpowiednią dawkę paliwa.Mechanicznie sterowana pompka przyspieszająca ma prze­ważnie postać cylinderka i tłoczka. Nacisk popychacza na tłoczek przenosi się zwykle za pośrednictwem sprężyny śrubowej, aby podczas gwałtownego uchylania przepustnicy w układzie dźwigienek nie występowały zbyt duże obciąże­nia. Popychacz pompki przyspieszającej jest połączony z mechanizmem sterującym przepustnicy. Pompka przyspieszająca ma dwa zaworki: ssący — wbudo­wany w kanale pomiędzy komorą pływakową a pompką, oraz tłoczący — w kanale pomiędzy pompką a rozpylaczem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!