KORYGOWANIE CHWILOWEGO DAWKOWANIA

W miarę przyspie­szania biegu silnika wzrasta prędkość wirowania zespołu magnesów, wskutek czego wzrasta moment obrotowy działający na rdzeń, który nieco przekręca się — napinając jeszcze bardziej sprężynę spiralną i za pośrednictwem prze­kładni zębatej jednocześnie przekręcając krzywkę prze­strzenną. W razie spadku prędkości biegu silnika sprężyna spiralna rozpręża się aż do zrównoważenia zmniejszonego momentu obrotowego działa­jącego na rdzeń, czyli przekręca nieco rdzeń w kierunku przeciwnym do kierunku wiro­wania rdzenia, a więc i przekręca również krzywkę przestrzenną. Korygowanie chwilowego dawkowania pom­py wtryskowej polega na przekręcaniu mi- mośrodu, na którym ułożyskowana jest dźwignia oporowa. Zwiększanie dawkowa­nia w okresie nagrzewania po rozruchu lub przechłodzenia silnika zapewnia urządzenie wzbogacające, sterowane przez termostat reagujący na temperaturę cieczy krążącej w układzie chłodzenia silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!