GAŹNIKI SILNIKÓW MOTOCYKLOWYCH

Tanie silniki małych samochodów, ze względu na prostotę obsługi, i niski koszt, wyposaża się najczęściej w gaźniki silników motocyklowych. Gaźnik taki nie zapewnia jednak równie ekonomicznej pracy silnika, jak zwykły gaźnik samo­chodowy. Gaźnik motocyklowy na ogół nie ma gardzieli w takim zrozu­mieniu, jak gaźnik samochodowy. Najczęściej gaźnik moto­cyklowy ma dwie przepustnice: powietrza i mieszanki, lecz zmienianie wolnego przelotu dla przepływu powietrza wokół rozpylacza nie zapewnia odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie obciążeń silnika .Dlatego też przeważnie stosuje się dodatkową kompensację składu mieszanki przez zmienianie wolnego przelotu dyszy paliwa za pomocą stożkowej iglicy, odpowiednio do zmian otwar­cia przepustnicy mieszanki. Według tej zasady pracują prawie wszystkie gaźniki motocyklowe.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!