DODATKOWE POWIETRZE

Gaźniki o kompensacji składu mieszanki przez doprowa­dzanie dodatkowego powietrza wyszły już prawie z użycia. Tego rodzaju gaźniki, np. K22A, K22G i K49, spotyka się jednak jeszcze w niektórych samochodach — np. M-20 Warszawa, GAZ-5 i LUBLIN-51.Gaźnik o kompensacji składu przez doprowadzanie do­datkowego powietrza ma zwykle gardziel o stosunkowo małym wolnym przelocie. Dzięki temu przy określonym natężeniu przepływu powietrza uzyskuje się dość znaczne podciśnienie w gardzieli i stosunkowo bogatą mieszankę w zakresie małych obciążeń silnika. Natomiast w zakresie dużych obciążeń podciśnienie w gardzieli jest duże, wskutek czego otwiera się dodatkowy zawór umożliwiający dopływanie powietrza z pominięciem gardzieli, co zapewnia wymagane zubożanie zbyt bogatej mieszanki.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!