BUDOWA I DZIAŁANIE GAŹNIKA

Ilość paliwa przecie­kającego przez dyszę podczas pracy gaźnika zależy od jej przepustowości, wynikającej z wymiarów geometrycznych kalibrowanego kanalika; przepustowość dyszy paliwa nie zależy od miejsca jej wbu­dowania, czyli odległości od rozpylacza; obrzeże wylotu rozpylacza powinno się znajdować 2…3 mm powyżej poziomu paliwa w rozpylaczu 1 komorze pływakowej, co zapobiega wyciekaniu benzyny z gaźnika w okresach, kiedy silnik nie pracuje,gardziel (zwężka) ułatwia rozpraszanie się ciekłego paliwa w strumieniu powietrza; w naj­węższym przekroju gardzieli znajduje się wylot rozpylacza podczas pracy silnika w przekroju tym prędkość przepływu zasysanego powietrza jest największa, dzięki czemu w sąsiedztwie wylotu rozpylacza utrzymuje się największe pod­ciśnienie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie o motoryzacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących samochodów i ogólnie pojętej motoryzacji! Mam nadzieję, że formuła bloga Ci się spodoba! Zapraszam do czytania!